Tegutsev ja rõõmus laps

Selleks, et laps saaks lasteaias tunda rõõmu ja tegutseda oma uudishimu järgides, on Murumuna õpetajad koolitanud end lapsest lähtuva õpikäsituse raames. Meie jaoks on olulisteks märksõnadeks lapse igapäevane liikumis- ja mõtlemisaktiivsus, tema huvide märkamine ja kuulamine, mängude suunamine ja rohke õues viibimine. Liikumine ja turvalisus on meie maja ühed märksõnadest.

 

ratas

 

Laste teemaõppe esmased head kogemused

Selleks, et lapse arenemine lasteaias oleks parimal viisil võimalik, oleme kõikidele rühmameeskondadele korraldanud õppekäike Lasteaedadesse ja end sihiteadlikult täiendanud nii reggio emilia tegevuspõhimõtteid tundma õppides kui ka projekti- ehk teemaõppes. Mitmete rühmade esimesed teemaõppe kogemused on olnud head. Jagame neid kogemusi esmalt just meie laste peredega, tehes seda eeskätt laste tööde väljapanekute ning tutvustavate esitluste ja lühifilmide kaudu.

 loov

 

Bakteri elukaar, siilike udus ja oleme indiaanlased

Laste huvist alguse saanud teemad, nt. bakterid meie elus või siis tundekasvatus „Siilike udus“ filmi ainetel, on kujunenud koos lastega 3-5  nädalasteks õpiprogrammideks. Selle tulemusel on lastel olnud aega omandada palju sügavamad teadmised õppekavast ja kogenud rohkem õhinat võrreldes varasemaga. Sellisel moel tegutsedes on õpetajatel võimalik reaalselt lõimida omavahel õppekava seitset erinevat valdkonda, nt. loodusõpetust ja digividinaid, keele- ja kunstiõpetust.

 uus indi

 

Aeg maha! – et kuulata last

Murumuna õpetajate jaoks on põnev õppida koos oma lastega. Selleks on vaja aega. Üsna kindel on ka see, et õpetajale antud suurem vabadus laste jälgimiseks ja kuulamiseks, nõuab temalt ka suuremat professionaalsust, targemat ajakasutust ja oma töö analüüsimise oskust.

Uue analüüsimeetodina kasutavad õpetajad pedagoogilist dokumenteerimist. See koosneb peamiselt kolmest osast - laste tegevuste igapäevane jäädvustamine ning meeskondlik analüüs koos edasise kavandamisega. Õpetajate omavaheline heade kogemuste jagamine ja töögruppide kriitilised arutelud on siinkohal hädavajalikud ja toimuvad meil regulaarselt. Hämmastav on siin juures see, et laste kuulamiseks aja võtmine, laste poolt omandatu kohta märkmete tegemine ja jäädvustamine ei olegi nii lihtne kui me täiskasvanutena arvame. Seepärast jätkame õpetajate enesetäiendamisega ka juubeliaastal.

 

Hariduse alus ehk alusharidus

Meie soov on, et iga Murumuna pisipõnni hariduse alus saaks toetatud ning seda tehakse koos perega.

Free Joomla! template by L.THEME